Odzież reklamowa – pierwszy krok do sukcesu firmy

Odzież reklamowa

Odzież reklamowa

„Reklama dźwignią handlu” – z tych słów świetnie zdają sobie sprawę zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak i wieloletni właściciele firm. Cały problem tkwi w tym, że dobór odpowiednich działań marketingowych wcale nie jest taki prosty.

Jak trafić do odbiorców, by pozyskać nowych, starych zatrzymać na dłużej i być spokojnym, że nasze finanse nie zostały ulokowane w nieodpowiednich działaniach marketingowych? Jedną kampanię przecież można przeprowadzić na tysiąc różnych sposobów. Dosyć popularną opcją jest odzież reklamowa u własnych pracowników. Kiedy warto w nią zainwestować?

Są sytuacje, w których odzież reklamowa u pracowników (czyli ubrania z LOGO firmy) jest doskonałym zastosowaniem, są jednak i takie, gdy staje się ona niepotrzebnym wydatkiem. Na pewno dobrym rozwiązaniem jest wtedy, gdy ekipa naszej firmy ma częsty oraz bezpośredni kontakt z innymi ludźmi. Koszulki firmowe polecane są pracownikom pizzerii, pubu, zakładu mechanicznego, sklepu itp.

Spróbujmy teraz zastanowić się dlaczego w powyższych zawodach warto mieć odzież oznaczoną LOGO firmy. Oto kilka przykładów:

  • Reklama firmy dociera do różnych odbiorców. Nie zawsze patrzymy na samochód kuriera, ale zawsze rozmawiamy z człowiekiem dostarczającym do nas przesyłkę. To, co znajduje się na jego koszulce samoistnie zapada nam w pamięć. Gdy my z kolei wysyłamy paczkę i udajemy się do siedziby firmy kurierskiej – spośród różnych opcji – jaka pierwsza przyjdzie nam do głowy? Oczywiście ta, z którą mieliśmy już kontakt.
  • Nadruk nie jest dużym wydatkiem. O wiele więcej zapłacimy chcąc się reklamować wykorzystując inne formy marketingowe.
  • Solidni pracownicy + nazwa firmy = miłe skojarzenia związane z całą firmą. Idziemy przez miasto i widzimy robotników budujących nowy obiekt. Dwóch najmłodszych pracuje, reszta nic nie robi. Bardzo dobrze dla pracodawcy, że nie umieścił na ich kurtkach swojego LOGO, bo firma na pewno nie zyskałaby w naszych oczach… Idziemy dalej i widzimy kolejną budowę i kolejnych pracowników fizycznych. Wszyscy pracują, a na ich kurtkach jest napisane „XY-BUD”. Od razu zaczynamy lepiej kojarzyć firmę XY-BUD i być może udajemy się do niej w przyszłości. A jeśli nie decydujemy się na korzystanie z ich usług bezpośrednio, to nie wykluczone, że opowiemy o niej naszym znajomym, którzy zaczną z nią współpracować.
  • Odzież reklamowa pozwala na lepsze utożsamienie się pracowników z firmą. Oznacza to, że pracownicy w większym stopniu łączą swoją osobę z firmą, w której pracują.  Jest to bardzo dobre z punktu właściciela danego przedsiębiorstwa. Dlaczego? Nasi pracownicy czują się bardziej związani z instytucją, dla której wykonują usługi, są pozytywniej do niej nastawieni, przez co ich praca staje się efektywniejsza. Nie jest to zasługa jedynie firmowej odzieży, ale z pewnością taki gratis od pracodawcy wpływa pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa. Tego typu działania są jak najbardziej mile widziane również w sektorach, w których pracownicy nie mają bezpośredniego kontaktu z osobami spoza firmy. Zadowolony pracownik będzie chwalił swoją firmę na zewnątrz.
  • Dobra firma dba o swoich pracowników.  Kiedy widzimy osoby zatrudnione w jednym miejscu, które mają jednakowe koszulki z nadrukiem firmy, wtedy możemy sobie pomyśleć, że pracodawca troszczy się o nich przekazując odpowiednią odzież. Hmm… skoro instytucja dba o swoich pracowników to o klientów pewnie tym bardziej!

Powyższe punkty nie pozostawiają wątpliwości, że odzież reklamowa jest pożądana, a w wielu firmach wręcz niezbędna w tworzeniu pozytywnego wizerunku. Jej zakup nie jest kosztowny, a wkład finansowy może się zwrócić poprzez pozyskanie nowych klientów.

Kupiliśmy i co dalej?

Warto zadbać o to, by pracownicy regularnie otrzymywali ubrania. Pomińmy w tym tekście zawody, w których zapewnienie odzieży jest wymogiem ustawowym. Regularne otrzymywanie ubrań zwiększa nasze zaufanie dla instytucji, w której pracujemy, jesteśmy zadowoleni, czujemy, że pracodawca troszczy się o nas. Rozciągnięte i sprane koszulki nie są dobrą wizytówką, tak samo jak połatana odzież robocza.

Czy nasza reklama może być jeszcze wzmocniona dzięki odzieży z LOGO firmy?

Oczywiście! Pozytywny wpływ na nasz wizerunek może wywrzeć rozmowa z pracownikami dotycząca rodzaju materiału, koloru, kroju ubrań. Dzięki temu pracownicy czują, że mają swój wkład w rozwój firmy. A może by tak zorganizować zakładowy konkurs, w którym nagrodą będzie czapka z naszym LOGO? Zabawę można również przenieść na zewnątrz instytucji, gdzie o plecak, kurtkę, bądź koszulkę będą starać się nasi klienci. Jest to dosyć często wykorzystywany element marketingowy. Warto korzystać ze sprawdzonych metod.

„Reklama dźwignią handlu” – to zdanie jest poprawne, ale brakuje w nim jednego bardzo ważnego słowa.
„Dobra reklama dźwignią handlu” – to stwierdzenie brzmi znacznie lepiej. Reklama jest bardzo ważna, ale nie powinniśmy ślepo w nią inwestować. Zastanówmy się, co chcemy osiągnąć i jakimi środkami finansowymi dysponujemy. Być może pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu naszej firmy jest nie wielki billboard, ale zwykła odzież reklamowa, która założona przez rzetelnych pracowników będzie stanowiła naszą najlepszą wizytówkę.