Wagi sklepowe i ich rodzaje

Wagi sklepowe

Wagi sklepowe

Skończyły się czasy, kiedy to w osiedlowym sklepiku sprzedawczyni ważyła ziemniaki za pomocą starej wagi o dwóch szalach, na jakich stawiało się kilogramowe odważniki. Dziś wagi to prawdziwe komputery potrafiące znacznie więcej od wskazania ciężaru danego produktu. Każdy sklep, supermarket czy magazyn musi posiadać specjalne atestowane urządzenia pozwalające na wskazanie, ile dany przedmiot waży. Co więcej, ich przedział nie może już ograniczać się do jednego kilograma – one muszą przyjmować czasami naprawdę wielkie ciężary.

W specjalnych sklepach mamy spory wybór, jeśli chodzi o wagi sklepowe. Różne marki, ceny czy funkcje – naprawdę trzeba dokładnie przejrzeć aktualny rynek, aby wybrać tę najlepszą dla naszego przedsiębiorstwa. Dodatkowo możemy je podzielić na cztery różne kategorie.

1. Na pierwszy plan pójdą wagi magazynowe przeznaczone, jak sama nazwa wskazuje, na tyły sklepów. Charakteryzują się możliwością przyjęcia solidnych kilogramów oraz tym, że są stosunkowo najbliżej podłoża – w końcu czasami nie tak łatwo wrzucić coś na tego typu wagi.

2. Gdy chodzi o typowe wagi sklepowe należy wyróżnić kalkulacyjne. Stoją one zazwyczaj na stoiskach warzywno-owocowych i pozwalają określić dokładny ciężar artykułów spożywczych. Oprócz klawiatury numerycznej posiadają również wyświetlacz.

3. Jeszcze więcej możliwości dają nam wagi etykietujące. Są one spotykane głównie na stoiskach z serami, wędlinami oraz rybami. Umożliwiają wklepanie konkretnych artykułów oraz ich cen, co jest bardzo przydatne w trakcie obliczania ceny danego produktu. Te wagi sklepowe pozwalają także na wydrukowanie etykiet, na których znajduje się cały kod kreskowy, dokładna waga oraz cena produktu.

4. Najtańsze są małe wagi kontrolne, które przydadzą się w szczególności w małych sklepach. Pozwalają na zważenie małych produktów i również posiadają wyświetlacz LCD.

Wybór wagi jest zależny od wielkości przedsiębiorstwa, jakie prowadzimy. Część przyda się głównie do wielkich supermarketów, część do małych sklepików, starających się wyłącznie o klienta, mieszkającego w pobliżu.